Jdi na obsah Jdi na menu
 


VHF IARU reg. I / "DEN REKORDŮ" 2013 OL3Y JN69JJ

23. 11. 2014

Letošního DR jsem se zase chtěl zase zúčastnit z domova. Plánoval jsem rozdat pár bodů a poměřit síly s domácí kolektivkou OK1KRI. Kluci se rozhodli jet z Klokočné od Toma OK1DXD. Nakonec dopadlo všechno jinak. V pondělí před závodem volal Standa 1AGE, že má něco s autem - kuna mu ožrala kabely kolem řídící jednotky. Tak jsme se rychle domluvili, že na závod pojedeme spolu mojí herkou. V pátek probíhalo všechno podle zažitého rituálu. Oběd u Hladkých, pak malá rozcvička - nejezdil výtah. Cesta na jihojihozápad a odpolední dojezd na Čerchov. Na kopci krásně teplo - antény jsme stavěli v trikách. Tedy Dušan OK1DC, Standa OK1AGE, Palo OK1CRM, Jirka OK1DQT a Pavel OK1FFW. Pepa OK1AY měl jako obvykle dorazit až v sobotu. Palo 1CRM nás hned ve dveřích přivítal slovy: "Mám pro vás dvě překvapení"! To první byla starší lednička, která doplnila komfort pobytu na kopci a tím druhým překvapením byl její obsah. Palo, (jinak také vášnivý houbař), našel letos poprvé v životě Kotrče  (pro neznalé houba) a nechal z něho uvařit skvělou "Dršťkovou" polévku. Reálný Palův úlovek je vidět vpravo . Pro všechny zúčastněné nevšední kulinářský zážitek. I ve zmenšeném počtu lidí se je povedlo postavit všechny bez problémů. První zádrhel nastal při měření antén. Nepřepíná relé u LNA u čtyřčete "za věží". Po odvážném žebříkovém výstupu (1FFW a 1DQT) ke krabičce na stožáru a prozkratování ovládacího kabelu zjišťujeme, že je kabel někde přerušen. Je už tma, tak opravu necháváme na sobotu. Druhý zádrhel se objevil při kompletování SETUPU. Sekvencer nepracoval tak jak měl. Nakonec Dušan 1DC zjistil, že zřejmě záhadně odešly "operáky". Následoval SOS telefonát Pavlovi 1FFW, který mezitím už odjel domů, pro náhradní a oprava se také odložila (z pochopitelných důvodů) na sobotu. Standa se pak chvíli věnoval zkoumání podmínek poslechem majáků a konstatoval, že se nic mimořádného nekoná. Podmínky jsou spíš pod průměrné. Na internetu zkoumáme mapy pana Hepburna a živíme v sobě naději "že by to mělo chodit". To už v příjemné atmosféře tradiční páteční personální přípravy na závod, kterou  provozuje asi většina z nás....

Sobota: Během naší trošku opožděné snídaně doráží Pepa 1AY a kromě tradiční polévky a čerstvých rohlíčků ze soukromé pekárny třímá v rukou i plech se třemi nohavicemi skvělého štrůdlu! No a když vytáhl velkou sklenici domácích rychlokvašek, konstatujeme, že to nemá chybu. Během časného dopoledne se povedlo opravit kabel k LNA a hlavně sekvencer, který je dělaný na míru našeho setupu a je v podstatě nenahraditelný. Pavel 1FFW přivezl VF voltmetr se sondou a zátěží na větší výkony. Po zprovoznění celého cirkusu začínáme měřit co nám z PAček leze. Hned u druhého PA zjišťujeme, že proud elektronkami teče, výkon nikoliv. Znamená to rozborku stripline, výměnu elektronek a jejich následné getrování v podstatě až do začátku závodu. Nakonec přesné měření ukázalo, že jsme asi 200W pod deklarovaným výkonem 2500W. 3 PA dávají 550 W a jeden (který má jinak zapojený vstup) 650W. Teprve při měřícím procesu se dovídám, že VN  zdroje v PÁčkách mají odpojenou poslední sekci sekundáru, takže výslední napětí je asi o 300V nižší - zvyšuje se tak provozní doba použitelnosti elektronek. Chvíli po ostrém testu na pásmu se ozývá Tomáš OK1GTH s tím, že opět produkujeme postranní šum. Saháme tedy pro (pro tento případ) připravenou TS2000. Po zadrátování TRX do sestavy OK7O hlásí, že u nich je všechno OK. Bohužel RX tohoto zařízení je na 2metru  dosti žalostný. Proto jsme ho nikdy do kontestu nepoužili. S TS 2000 jsme produkovali kvalitní signál (nikdo si nestěžoval), ale nemohli jsme dobře poslouchat. Při vypnutém vnitřním předzesilovači bylo rádio dost hluché a kombinace s atenuátorem posouvala stopband někam mimo.... Zvláště vadila blízká stanice severně od nás. Projevilo se to i tím, že jsme nedělali žádnou OH či LY stanici. Z SM se povedl jen SA7W z JO86. LY2WR nám na KST několikrát psali, že nás slyší, ale u nás po nich nebyla ani stopa. Sobotní odpoledne zpestřila Chodská svatba. Snoubenci si řekli své ANO u Kurzovy rozhledny. 

Pár minut před začátkem kontestu si hledám volný kmitočet. Nastupujeme se Standou (AGE+DQT) jako první směna. Zprovozňovali a dolaďovali jsme totiž PA s novými elektronkami. Pásmo už je "našlapané". Zavolal mě F1NZC z JN15, vydržel a v logu se jako první objevilo 837 km dlouhé QSO. Během první hodiny se jich povedlo  75. Dodali skoro 21k bodů. Na severovýchod pouze 2!! spojení. Chodí V, JV a JZ. U 4čete na TA19ce vypínám LNA u antény, to rádio to prostě nezvládá. Připadám si jako v CQ160 SSB  Druhá hodina je už slabší co do počtu QSO, ale bodově ji schází jen 500 bodíků oproti té první. To už zjišťujeme, že nám "konkurence"  z OK7O ujíždí o parník. Také kluci z OK1KIR se snaží . Do druhé dvouhodinovky nastupují Dušan DC s Pepou AY. Rate se drží stále přes 50 a bodově kolem 20k. Chodí dlouzí francouzi. F6ODK/p z JN16 se stává ODXem. Víc se otvírá i JV a první YU je v logu. Nastupují Palo CRM s Pavlem FFW. Já usedám k ON4KST a snažíme se o přísun bodíků. Rate klesá (38/46) a i bodově (12,5/15 k )jdeme dost dolů. Potěšil IS0BSR/IS0 kterého letos děláme už po druhé . Kolečko směn se opakuje a my nastupujeme se Standou na "druhou rundu". Držíme se stále kolem 45 QSO a 15k bodů. Standu několikrát volá slaboučký I4CVC a vždycky se stratí v QSB. Nakonec (asi na 5 pokus) se podmínky zvedli a my kompletujeme QSO s I4CVC/7 z JN71 - 866km. Díky operátorovi za trpělivost! Noční hodiny se noří do obvyklé šedi, ze které vystupuje jen  TK1E a několik UR stanic. Nakonec jsme dělali 4. Také stanic z YU jsme dělali nebývale mnoho - 9. Žádný YO, jeden SM dva OZ. Nezklamali stanice z F a tradičně z I.

Neděle: V noci jsme dost vyhledávali a strávili relativně dlouhou dobu na CW. Počet spojení začal v neděli narůstat dost pozdě, až po 7hodině místního času. Povedli se dvě G stanice z JO01. V dálce se objevuje přicházející fronta, která se také podepisuje na zhoršení podmínek. Několik dlouhých Francouzů zvyšuje průměr na QSO. V poslední desetiminutovce se povedli dvě SP8 stanice z KO09, QRB přes 600km. Antény jsme sbalili za pár desítek minut. Jedinou kaňkou byla 2hodinová zácpa na D5 u Hořovic....

Takhle to celé dopadlo:

_______________________________________________________________ 

Značka :    OL3Y
Contest    : VHF Contest 2013
Datum      : 2013/09/07
QTH        : Čerchov
WW Lokátor : JN69JJ
Nadm. výška: 1042 m
Pasmo      : 144 MHz
Kategorie  : Multi
LOG        : Atalanta Locator ver. 12.23


------------
Platná QSO : 758

Součet bodů: 265.339


ODX        : IS0BSR/IS0 v JN40xx na 1 007 km

Počet DXCC : 22


DXCC: 331xDL ( 89999)    133xOK (25640)    54xI  28738)     
           30xF ( 17899)       28xOM (12381)       28xSP (13053)     
           27xHB( 11694)       24xS5(  9786)       20xPA( 11834)     
           19x9A( 10108)       17xOE(  3639)       14xHG(  7312)     
            9xON(  5403)        9xYU(  7003)        4xUR(  3044)     
            3xE7(  1871)        2xG (  1707)        2xOZ(  1291)     
            1xIS(  1007)        1xLX(   496)        1xSM(   843)     
             1xTK(   774)     

Počet WWL  : 104
WWL  : 34xJO50   31xJO70   31xJN69   27xJO60   27xJN58   25xJO31 
             25xJN79   25xJN68   25xJN48   22xJO51   21xJO61   21xJN89 
             19xJN99   19xJN47   15xJN88   15xJN59   15xJN49   14xJO30 
             13xJN75   12xJN55   12xJN54   11xJO62   11xJO32   10xJO41 
             10xJO40   10xJN67    9xJO80    9xJN86    9xJN76    9xJN37 
              9xJN36    8xJO71    8xJO21    8xJN65    7xJO90    7xJN98 
              7xJN39    7xJN38    6xJO53    6xJO52    6xJO10    6xJN97 
              6xJN95    5xJO20    5xJN57    5xJN45    4xKN08    4xJO73 
              4xJO43    4xJO42    4xJO33    4xJN94    4xJN66    4xJN63 
              4xJN27    3xKN18    3xKN09    3xKN05    3xJN87    3xJN85 
              3xJN56    3xJN29    2xKN07    2xJO94    2xJO91    2xJO72 
              2xJO23    2xJO22    2xJO01    2xJN84    2xJN78    2xJN77 
              2xJN64    2xJN52    2xJN44    2xJN34    2xJN25    2xJN18 
              2xJN15    1xKN28    1xKN19    1xKN06    1xKN04    1xKN03 
              1xJO92    1xJO86    1xJO84    1xJO82    1xJO81    1xJO65 
              1xJO64    1xJO63    1xJO11    1xJN74    1xJN73    1xJN71 
              1xJN62    1xJN53    1xJN46    1xJN42    1xJN40    1xJN35 
              1xJN28    1xJN16 

 

Mapu QSO najdete tady: ut4ukw.com/edi/edimap.html


QSO v QRB
----------------
      < 100  48x
  100 - 199  148x
  200 - 299  133x
  300 - 399  122x
  400 - 499  160x
  500 - 599  70x
  600 - 699  50x
  700 - 799  14x
  800 - 899  12x
  900 - 999  0x
      > 999  1x
----------------
        ALL  731

Hod. QSO   Body  Pr.  DX  Značka          S  SV  V  JV  J  JZ  Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   75  20893  278  837 F1NZC          8   2  16   4   8  14   5  18
15-16   59  20368  345  670 IK6EIW         7   3    2    2   7   8  13  17
16-17   55  19102  347  842 F5ODK/P      6   9    3    -    6   9   9  13
17-18   59  20288  343  803 YT7C            1   7  17   3   6   5  10  10

18-19   38  12599  331  759 IA5/IW2MXY 7   5   4    3   5   6    5   3
19-20   46  15006  326 1007 IS0BSR/IS0 4    3   7    4   6   8    9   5

20-21   45  15828  351  669 9A6C            6  10   5    5   6   1    6   6
21-22   41  14339  349  866 I4CVC/7        7   6    5    3   6   5   4   5
22-23   36  13396  372  774 TK1E            7    1    6    2   6   4   3   7
23-24   37  12192  329  884 F6ETI/P        4   6   12    1   -   3   4   7

00-01   23   8253  358  617 9A1CRS         -   2     6    5   3   3  3   1
01-02   21   6813  324  896 YU1QW         1   3    8   6   -    1    -   2

02-03   18   9527  529  803 YT1VP           -   2    5   9   -    1   1   -
03-04   12   6360  530  849 UT5ST           2   1   3   1   1   -   3   1
04-05    8   4553  569  778 YT4B                -   -   4   2   -    -   1   1
05-06   17   6136  360  660 OR7B/P          2   2   2   -   3   2   5   1

06-07   15   4560  304  776 F5AOL/P         -   6   2   -   1   1   4   1
07-08   16   6277  392  673 OM0TT           5   1   5   2   1   1   -   1
08-09   28   9898  353  642 PA0GUS         3   -   1   -   7   4   1  12
09-10   22   7087  322  642 9A4V              1   2   1   3   3   6   4   2

10-11   26   9582  368  674 PA5KM           2   1   1   -   5   2   5  10
11-12   20   6545  327  583 IZ1ESM          2   4   -   1   4   3   5   1
12-13   18   6017  334  699 F1TDO           2   2   1   2   1   5   1   4
13-14   23   9903  430  752 F6HMQ           -   1   5   -   2   1   6   8

-------------------------------------------------------------------------
All 758 265500 350 1007 IS0BSR/IS0  77 79 121  58 87 93 107 136

TOP 10
--------------------------------
 1. IS0BSR/IS0    JN40xx  1007 km
 2. YU1QW          KN03xx   896 km
 3. F6ETI/P         JN15xx   884 km
 4. G8T               JO01xx   873 km
 5. I4CVC/7        JN71xx   866 km
 6. UT5ST           KN28xx   849 km
 7. SA7W           JO86xx   843 km
 8. F5ODK/P      JN16xx   842 km
 9. F1NZC         JN15xx   837 km
10. G8P             JO01xx   834 km
__________________________________________________________________________________

Co napsat na závěr? Přesvědčili jsme se v reálu, že TS 2000 není ráio do kontestů v našich podmínkách. Na druhou stranu jsme rádi, že jsme přestali produkovat rušení postraním šumem. Poučeni situací chystáme nějaké další změny v konfiguraci. I když žádné GS35tky to nebudou  .....

Prožili jsme zase jeden krásný víkend na kopci. Počasí nádherné! Skvěle se bavili, potrénovali do tlačenic a QRM na pásmu a zase nebyla nouze i o kulinářské zážitky. Děkujeme všem za zavolání a těšíme se že s Vámi při A1 kontestu zkřížíme klíče.

73+GL !!!

za celou OL3Y sepsal Jirka OK1DQT

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář