Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


1. SUBREGIONÁL 2016 OL3Y

8. 3. 2016

Příprava na I. Subregionál 2016 začala vlastně už během A1 contestu. Jarda OK1FFV přišel s nápadem, že by mohl během zimy udělat 4x 9el Yagi, včetně ráhen, úchytu a sfázování a použít je místo čtyřčete 4x5 el DK7ZB (made in OK1DC), co stavíme na TA-19. Slovo dalo slovo a Jarda se pustil do práce. Všechno se tak nějak stihlo, ale…(později v článku)

Letošní závod jsme původně ani neměli jet. Dozvěděl jsem se, že náš baráček, odkud vysíláme (včetně hospody) je odpojený od el. proudu. Trafostanice na Čerchově změnila majitele a bylo potřeba včas požádat o novou přípojku. To majitel objektu nestihl (momentálně se na tom už pracuje), tak jsme se po zralé úvaze a poradě s ostatními členy klubu ve středu 2.3.2016 v poledne rozhodli, že závod nepojedeme (bylo kde a s čím…ale nebylo to čím živit). Byl jsem zrovna v Praze, odvezl jsem manželku na vlak na Slovensko a na zpáteční cestě jsem si vzpomněl na Pepu, OK1AY, jak kdysi vyprávěl, jak jezdili s Pavlem OK1MY na kopce a závody jezdili na centrály. Zavolal jsem Pavlovi, zjistil co a jak, a v 18:00 hodin jsme se u něj na „ranči“ v Holýšově sešli společně s Pavlem OK1FFW a Dušanem OK1DC, abychom vyzkoušeli nabízené 6 a 2 KW centrály. První ne a ne nastartovat, druhá chytla okamžitě. Padlo rozhodnutí, že to dovezeme na Čerchov, zprovozníme a závod teda pojedeme. Pavel OK1MY nám vysvětlil, co a jak, dali jsme si u něj výborné kafčo, pokecali, kluci poseděli a já prchal dál za kamarádem do Domažlic, u kterého jsem zamluvil 3 20-litrové kanystry na benzín. Ve finále jsme měli 4x 20l a 1x 10l kanystr. Pro sichr jsem ještě sehnal 1KW centrálu, co kdyby… Ve čtvrtek ráno jsme se sešli u Pavla OK1FFW, naložili do dvou aut, co šlo a hurá na Čerchov. Pro jistotu jsem vzal řetězy. Cesta byla sice protažená, ale Pavel OK1FFW zůstal v půlce „druhého zkušebáku“, jak tomu úseku na cestě vzhůru říkáme. Nastoupili „mechanici od Mitsubishi“ během několika minut měl řetězy nasazené a za chvíli už vyjíždíme na vrchol Čerchova. Vyložíme všechny věci, tzn. 4x PA, 1x budící PA, hafo kabeláže a Jardovo „pupeční“ dílo, 4x 9el Yagi, včetně již vzpomínaných dílů. Bylo na nich ještě potřeba něco dodělat, tak zůstal Jarda 1FFV a Dušan 1DC ve vyhřáté místnosti a dělali DODO (tzn. dodělej doma) nějaké úpravy a já s Pavlem OK1FFW jsme se chopili lopat a krumpáče a hurá na závěj u garáže, kde jsme si pro letošní rok uschovali antény. Netrvalo dlouho a byli jsme uvnitř. Paráda, vše připraveno na pátek ke stavění. Večer nám ještě hospodský ve svém tereňáku 4x4 vyváží 6 KW centrálu.

V pátek vstávám brzy, je potřeba ještě připravit vysílací stanoviště na Vavřinci, odkud pojede Martin, OK1MPD závod na OK1KDO. To se mi celkem rychle daří, Dušana OK1DC nabírám v 09:45 v Domažlicích a jedeme směr Čerchov. Pod kopcem nasazuji řetězy na auto Pavlovi 1FFW a v 11:00 hodin jsme na kopci. Padne rozhodnutí, postavit 4 ant. systémy, tzn 4x PA, ale budou se budit jenom co 6 KW centrála unese, ve finále to bylo +-300 W z každého PA. Takže suma sumárum jsme postavili: 2x 9 el. Yagi dir NW, 4x4 DK7ZB dir SE a SW, 4x5 el Yagi DK7ZB na TA-19 otočný na rotátoru 360 st. a M2, taky otočná, ale ručně ve vysílací místnosti 360 st. Druhou, 2KW centrálou živíme vysílací pracoviště, tzn 2x notebook, 2x monitor, sekvencer, ovládaní rotátoru a RX. Abychom ve vysílací místnosti neumrzli, topíme si plynovým sluníčkem. Všechno jsme tak nějak měli postavené asi za 4 hodinky, Pavel 1FFW a Jarda 1FFV jedou domů, já s Dušanem 1DC zůstáváme, snažím se dodělat nějakou kabeláž. Bohužel Dušan ztrácí hlas, což tak nějak trvalo po celý závod. Takže jsme na závodění vlastně zbyli čtyři.

V sobotu čekáme na Pepu, OK1AY a jeho „dárečky“, jako každý závod, výborná dršťková od p. Buriánové a něco sladkého - čili "Mřížák". yesyescheeky V pátek jsem vzkázal Pepčovi, že vyjede bez problémů, bohužel se tak nestalo. Musel jsem v sobotu kolem 09:30 dojet pod kopec, Pepa stál s autem na „štorc“ silnice, mezitím přijel Pavel  FFW, který měl řetězy, nasadil jsem je na Pepovo auto a vyjel jsem s ním na horu. Seběhnul jsem znova pod kopec s řetězy, nasadil je na Pavlovo auto, ten už vyjel sám a pak já za nimi, bez řetězů, já s tím problém neměl HI…HI…wink

Nestavěli jsme Připravené nové 4x 9el. jsme nakonec NESTAVĚLI protože že na střeše baráčku bylo 10-15 cm sněhu a pod tím led. Nevěděli jsme, jak to v tomto skupenství vydrží a při předpovědi, o které jsme věděli, jsme se rozhodli, že premiéru necháme na květen.  Udělali jsme dobře yes protože…

anteny1.jpgDušan 1DC pořád laboruje z hlasem, takže je jasné, že závod odjedeme ve čtyřech. Ve 14:00 UTC nastupuji já 1CRM a Pavel 1 FFW. Závod začíná svižně, jako by u nás bylo všechno tak, jako normálně. Snížený výkon se neprojevuje. První hodinu děláme 72 QSO a 17 tis bodů a druhou 57 QSO a 15 tis bodů. Nooooo superlaugh! 129 QSO a 32 tis bodů…ODX OM0TT 673 km. Druhá dvojka Jarda 1FFV a Pepa 1AY dělají ve dvou hodinách 86 QSO s ODX OZ1BEF 793 km a 24 tis bodů. To celkem jde. Jedeme svižně, QSO a body přibývají, průměr na QSO se zvyšuje, rate je kolem 30 QSO/hodinu. Ve 23:00 UTC děláme spojení s G3WIM/P z IO91, což je náš ODX - 934 km. V 00:00 UTC končím šichtu a jdu zkontrolovat ven centrály. Vyjdu ven… a… Sodoma Gomora… vítr, silné sněžení a na kopec sedla mlha. Teplota klesla pod bod mrazu a bylo zle. Předpověď vyšla. Bohužel angry. Námraza na anténách tuční a nabývá. Pásmo utichá a procházejí jen ti silnější... Mezi 00:00 UTC a 11:00 UTC v neděli v poledne, kdy jsme se závod rozhodli ukončit, jsme udělali celkem jen 91 QSO!!! no Povedli se sice spojení s YU7ACO - 805 km a G8T – 873 KM, ale to byl jenom výkřik do tmy, jak já říkám. Na anténách byla 1 cm vrstva námrazy a jet to dál bylo zbytečné plýtvání benzínu a času. S maximální opatrností v tomto počasí jsme poskládali všechny ant. systémy, co jsme postavili a odjeli domů. Trvalo to sice déle, než obvykle, ale nikomu se nic nestalo. Když jsem jel z kopce a sjel o nějakých 150 výškových metrů níže, vítalo mě v průjezdu z mlhy nádherné polojasné počasí. V Domažlicích, když jsem jimi projížděl domů s 10cm vrstvou sněhu na kapotě auta, tak na mě koukali jako na Yetiho HI HI…

Suma sumárum máme v logu celkem 487 QSO s průměrem 290 km/QSO a 141 tis bodů. ODX, jak už jsem psal G3WIM/P z IO91 934 km. Tři roky jsme si libovali, jak je na I.SUB na Čerchově pomalu jaro, bohužel to tentokrát nevyšlo. Děkujeme všem za spojení a budeme se společně těšit na další závad.

Za OL3Y Palo OK1CRM

Takhle to tedy celé nakonec dopadlo:

________________________________________________

Značka     : OL3Y
Contest    : 1. subregional 2016
Datum      : 2016/03/05
QTH        : Čerchov           http://1url.cz/EPPC
WW Lokčtor : JN69JJ
Nadm. výška:  m
Pasmo      : 144 MHz
Kategorie  : Multi
LOG        : Atalanta Locator ver. 12.29

Pocet QSO  : 487
 

Součet bodů:        141.5k
ODX  :                      G3WIM/P v IO91xx na 934 km

Počet DXCC : 17
DXCC    :268xDL( 67452)    97xOK( 17309)    17xI (  9244)      
             17xOE(  2939)       16xOM(  6672)      16xSP(  7454)      
             11x9A(  6013)       11xHG(  5786)        8xS5(  3219)      
              7xHB(  3276)        5xF (  2467)        5xPA(  3003)      
              3xYU(  2142)        2xG (  1807)        2xON(  1228)      
              1xOZ(   793)        1xSM(   668)      

Počet WWL  : 77
WWL  : 43xJN58   31xJO50   30xJO70   28xJN68   25xJO31   25xJN69  
             21xJN79   18xJO60   16xJO61   15xJN59   11xJO71   11xJO51  
             10xJN89   10xJN49    9xJO62    9xJN99    9xJN88    8xJO52  
              8xJO40    7xJO42    6xJO80    6xJO43    6xJO30    6xJN97  
              6xJN95    6xJN65    6xJN54    6xJN48    5xJN98    5xJN85  
              5xJN67    4xJO33    4xJN57    4xJN37    3xJO90    3xJO73  
              3xJO53    3xJO41    3xJN86    3xJN78    3xJN76    2xKN08  
              2xKN07    2xJO83    2xJO81    2xJO64    2xJO21    2xJN75  
              2xJN63    2xJN55    2xJN47    2xJN36    1xKN05    1xJO91  
              1xJO84    1xJO82    1xJO74    1xJO72    1xJO65    1xJO46  
              1xJO44    1xJO32    1xJO23    1xJO20    1xJO10    1xJO01  
              1xJN87    1xJN77    1xJN62    1xJN56    1xJN53    1xJN45  
              1xJN44    1xJN39    1xJN38    1xJN27    1xIO91  

WWL map    :

     ł                     JO46                          ł      
     ł                               JO65                ł      
     ł                     JO44      JO64 JO74 JO84      ł      
     ł           JO23 JO33 JO43 JO53      JO73 JO83      ł      
     ł                JO32 JO42 JO52 JO62 JO72 JO82      ł      
IO91 ł JO01      JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71 JO81 JO91 ł      
     ł      JO10 JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 ł      
ÄÄÄÄÄĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĹÄÄÄ
     ł                JN39 JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł      
     ł                JN38 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08
     ł           JN27 JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 ł KN07
     ł                JN36      JN56      JN76 JN86      ł      
     ł                     JN45 JN55 JN65 JN75 JN85 JN95 ł KN05
     ł                     JN44 JN54                     ł      
     ł                          JN53 JN63                ł      
     ł                               JN62                ł      

EDI visualiser:  http://www.opencontest.org/edi/edimap.html?map=02OL3Y.EDI16032016081948000000

QSO v QRB
----------------
      < 100  46x
  100 - 199  155x
  200 - 299  78x
  300 - 399  69x
  400 - 499  76x
  500 - 599  40x
  600 - 699  18x
  700 - 799  2x
  800 - 899  2x
  900 - 999  1x
  
    

HR   QSO   Body   Pr.  DX  CALL          S  SV   V  JV   J  JZ   Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   72  17036  236  653 PA0EMO    5  11  12   5   8  14   3  14
15-16   57  15084  264  673 OM0TT       2  12   6   1   7  13   6  10
16-17   43  13186  306  793 OZ1BEF     10   9   9   3   4   2   -   6
17-18   43  10792  250  623 PA0ANS        8   6   4   -   4   4   4  13
18-19   27   9371  347  753 I0FHZ           4   2   1   4   3   2   6   5
19-20   42  14240  339  690 YU7W          6   9   3   2   5   6   2   9
20-21   34  12593  370  647 YU7C           2   4   1   4   2   3   5  13
21-22   29  10102  348  649 IQ5MN          2   5   3   2   4   1   2  10
22-23   28   9109  325  597 PA1T            2   3  10   1   1   2   5   4
23-24   21   6740  320  934 G3WIM/P      1   1   6   1   -   4   5   3
00-01    7   1785  255  478 DL0LN           3   2   -   -   -   -   -   2
01-02    9   1978  219  448 HB9GF          1   2   1   1   -   1   1   2
02-03    5   3093  618  805 YU7ACO         -   -   3   1   -   -   -   1
03-04    3   1070  356  417 OM6W           -   -   1   1   -   1   -   -
04-05    6   2501  416  592 IK4ADE         -   -   3   1   1   -   -   1
05-06   11   2914  264  873 G8T             1   1   -   2   -   1   3   3
06-07    8   1321  165  240 DM3HA           3   1   1   -   -   2   1   -
07-08    8   1396  174  217 DL3DQL       1   1   -   -   1   2   2   1
08-09   13   1982  152  434 SP3JUN        1   6   1   1   -   3   1   -
09-10    9   2642  293  489 DL7AT           1   1   -   -   1   5   1   -
10-11   11   2052  186  467 SQ1FYB        3   1   -   1   -   3   -   3
11-12    1    485  485  485 IK3XJP          -   -   -   -   1   -   -   -
-------------------------------------------------------------------------
All 487 141.5  290  934 G3WIM/P    56  77  65  31  42  69  47 100

TOP 10
--------------------------------
 1. G3WIM/P    IO91xx   934 km
 2. G8T           JO01xx   873 km
 3. YU7ACO    KN05xx   805 km
 4. OZ1BEF     JO46xx   793 km
 5. I0FHZ         JN62xx   753 km
 6. YU7W         JN95xx   690 km
 7. 9A0V          JN95xx    678 km
 8. IW5DOP     JN53xx   678 km
 9. HA8IB         KN07xx   674 km
10. HA8JP       KN07xx   674 km

__________________________________________________________________

Děkujeme všem za QSO. Omlouváme se těm, jejichž signál nepronikl vrstvou námrazy na našich anténách a volali nás bez úspěchu. Díky taky Pavlovi OK1MY za půjčení generátorů. Těšíme se na slyšenou příště.

73+GL  de OL3Y TEAM

_______________________________________________________

Nějaké další fotky jsou ve fotoalbumu: http://www.ol3y.estranky.cz/fotoalbum/1.-subregional-2016-ol3y/

Díky moc Dušanovi OK1DC za poskytnutí fotek!

_______________________________________________________

Takhle nás spotovali:

5 spots found
DK5EW    144269.0 OL3Y           JN48MB:TR:JN69JJ        1011z  2016-Mar-06
IK4ADE     144252.0 OL3Y           jn69jj-jn54oe                    0418z  2016-Mar-06
DL2KBX     144253.7 OL3Y           JN69JJ                          1957z  2016-Mar-05
OZ1BEF     144364.0 OL3Y          JO46OE:TR:JN69JJ 55 tnx gl    1651z 
DG3YEV      144300.0 OL3Y           JN69JJ                          1400z  2016-Mar-05 

***************************************************************************************************

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pěkný článek :)

(OK1MPD, 12. 3. 2016 22:05)

tak to vypadá, že jste to měli docela expediční :D

Re: Pěkný článek :)

(Jirka OK1DQT, 16. 3. 2016 7:30)

JJ. Aspoň jsme si vyzkoušeli jak to nahoře funguje bez elektriky.