Jdi na obsah Jdi na menu
 


A1 - MMC contest 2015

10. 11. 2016

MMC A1 contest pro nás začal již dva týdny před závodem, kdy jsem volal Pepovi OK1AY, jak je na tom zdravotně a jestli s námi závod pojede. Bohužel Pepa se  na to ještě necítil, chce se dát zdravotně úplně do pořádku tak, aby mohl zase od března 2017 s námi plnohodnotně závodit. Budeme se těšit a držíme palce. Bohužel držková polívka nebude, no ale moje manželka nám připravila asi 5 litránků segedínského guláše, takže hlady nebudeme wink. Díky mockiss!

Po UHF contestu nezůstal na Čerchově stát jediný stožár, ani anténa a tak bylo potřeba všechno postavit nanovo. Domlouvám se telefonicky s Jardou OK1FFV a Pavle OK1FFW a vyjíždíme v pondělí a ve středu před závodem stavět i s přispěním našeho kamaráda Jardy ex OK. Počasí celkem přálo, tak to šlo hladce. Bohužel se ve středu podvečer telefonicky dozvídám od Standy OK1AGE, že s Jirkou OK1DQT nepřijedou. Takže na závod zůstáváme pouze čtyři. Předběžně mám slíbenou účast od vynikajícího CW operátora Jindry OK1IBP, ale to všechno v závislosti na jeho rodině. Nakonec to vyšlo a Jindra s námi závod odjelyes. Na sobotu necháváme stavění 4x4 DK7ZB, protože je k jeho stavění potřeba více rukou a síly. Jako obvykle jsme domluveni, že na Čerchov vyrazíme v pátek popoledni. Bohužel moje přítomnost byla omezená pracovními a rodinnými povinnostmi a vyjíždějí jenom OK1FFW, OK1FFV, OK1DC a Jarda, aby sestavili pracoviště, včetně nutné kabeláže a PA. Já přijíždím na kopec až v devět večer a k mému překvapení už zmiňované 4-če stojí na svém místě. Kluci si mákli, paráda. Pavel OK1FFW s Jardou jedou domů, na kopci zůstávám já, s Jardou OK1FFV a Dušanem OK1DC. Topíme si v kamnech a spíme jenom v jedné místnosti, zima je dost velká a předpověď počasí na Čerchov na  http://www.wetter.de nevěští nic dobrého. Zkoušíme tu a tam s Jardou vysílat, ale na pásmu nikdo není a tak o půlnoci uleháme spát. Bude to náročný závod.

V sobotu dopoledne přijíždí Pavel OK1FFW s nezbytným vybavením pro přežití. To už jsou na Čerchově dvě desítky turistů a další vlna se prý pomalu sune po silnici na kopec. Později jsme zjistili, že se zavírá Česká studánka a ukončuje se tím turistická sezona, tak proto takový zájem o výšlap na nejvyšší horu Českého lesa. Počasí nic moc. Instaluji počítačovou techniku, vše jde hladce. Nakonec přijíždí i Jindra OK1IBP, takže je nás do závodu pět. Vše připraveno, zkontrolováno, hurá na závod. Rozjíždím ho já s Jindrou 1IBP. Za dvě hodiny máme v logu 74 QSO s celkovým počtem 19.9k bodů s ODX OM3KHU z KN09 660 km. Po nás nastupuje Dušan 1DC a Pavel 1FFW a dělají 54 QSO, 19.1k bodů s ODXem OV3T z JO46 797 km. Po nich nastupujeme opět já s Jindrou 1IBP a povede se nám za dvě hodiny udělat 59 QSO, 22k bodů s ODXem G4CDN JO02. Překvapením bylo, že jsme ho slyšeli na zadek 4x9 OK2ZZ a jak jsme později zjistili z anonce od Richarda, dával nám report 599. Nic by nebylo neobvyklé, ale v tu chvíli jsme tím směrem neměli otočenou žádnou vysílací anténu. Nestalo se nám to poprvé, říkáme tomu „Čerchovský efekt“ hi hi. Po nás nastupuje Jarda 1FFV s Dušanem 1DC, dělají 36 QSO, 12.9k bodů a ODX YU1LA KN04. Takhle pokračujeme ve střídání až do konce závodu, kdo se zrovna jak cítí a je schopen. Spojení pomalu přibývají. Sice nám konkurence utíká, ale to je u nás normální, že to pak doženeme na druhý den. Sobota ještě přinesla spojení s UT5DV z KN18 699 km, YU7ACO z KN05 805 km, F6DWG/P z JN19 741 km a ve 22:48 náš ODX závodu G8X z JO00 901 km. Ve 23.58 UTC máme v logu 272 QSO s celkovým počtem 68.8k bodů.

I neděle se pořád nesla ve stejném tempu a rate spojení byl mezi 13-18 QSO/h. , což po půlnoci není málo. V 02:45 UTC se ozvala rána, což mě probudilo ze spánku a celý barák se zahalil do tmy. Vypadl hlavní jistič. Rychle se oblíknout z postele, najít baterku a začít hledat problém. Všechno se povedlo pomalu dostat do chodu, bohužel zjišťujeme, že jeden PA je v tahu. Máme náhradní, takže všechno rozpojit a zase spojit a nechat chvíli žhavit. V 04:35 jsme zase ze signálem v éteru. Sedám k notebooku a začínám provětrávat ON4KST. Přináší to několik pěkných QSO. Bohužel se kromě tohoto problému dostavilo i jiné omezení. Předpověď počasí se vyplnila, venku klesla teplota k nule, přihnala se mlha a začalo sněžit. Na anténách se lepila námraza. A to byli ještě o půlnoci vidět hvězdy. Nicméně se daří spojení s F1AKK/P z JO10 735 km, T77CX z JN63 608 km. Bohužel vlivem počasí jsme se dostali do stádia, kdy se rate spojení pohyboval kolem 10-13 QSO/h a tomu také odpovídá výsledek. Celkem máme v logu 399 QSO a 133k bodů. Škoda, ale bohužel s tím nic nenaděláme. Po závodě jsme anténní systémy ani nebalili, vstoupit na střechu, odkud to všechno sundáváme by byl hazard se životem. V neděli odpoledne byli na Čerchově 3 cm sněhu, mlha a námraza. Balíme osobní věci, notebooky a 20 min po závodě jedeme domů s tím, že až se počasí umoudří, vyjedeme a sbalíme to. (Povedlo se to v úterý a ve středu po závodě).

Děkujeme všem QSO a trpělivost. Sezona dopadla vcelku dobře, drobné technické problémy se nám nevyhnuly a odstraňovali se průběžně. Všichni se těšíme na spojení v dalších závodech.

VY 73 Palo OK1CRM

_______________________________________________________________

Takhle to tedy zase celé dopadlo:

 

Značka     :     OL3Y
Contest    : A1 contest 2016
Datum      : 2016/11/05-06
QTH        : Čerchov
WW Lokátor :  JN69JJ
Nadm. výška:  1.042 m
Pásmo      : 144 MHz
Kategorie  : Multi
LOG        : Atalanta Locator ver. 12.29

Počet QSO  : 399
- Dvojitá  : 0
- Chyby    : 2
------------
Platná QSO : 397

Součet bodů:    133 k


ODX  :     G8X v JO00  dal 901 km/bodů

Počet DXCC : 19
DXCC :195xDL( 55351) 75xOK( 14017) 26xOM (11359)            17xI (  9092)  14x9A(  7632)  12xHG(  5958) 11xS5( 445)    8xSP(  3600) 7xF (  4207)  7xHB(  3155)  6xOE(  1185)       5xON(  3147)  3xOZ(  2158)  3xPA(  1762)  2xG (  1771)      
 2xSM(  1389)  2xYU(  1584)  1xT7(  608)  1xUR(  699)
    
 

Počet WWL  : 79
WWL  : 27xJN58   20xJO70   18xJO60   17xJN59   16xJO31   15xJO61  
             15xJN79   13xJO51   13xJN49   12xJN98   12xJN89   12xJN68  
             10xJN69    9xJO62    8xJO50    8xJN86    7xJO53    7xJO43  
              7xJN99    7xJN88    6xJO42    6xJN95    5xJO71    5xJO40  
              5xJN97    5xJN76    5xJN55    5xJN48    5xJN37    4xJO72  
              4xJO65    4xJO41    4xJO30    4xJN87    4xJN85    4xJN65  
              4xJN63    3xJO80    3xJO44    3xJO33    3xJO20    3xJO10  
              3xJN77    2xKN09    2xJO90    2xJO52    2xJO32    2xJN78  
              2xJN75    2xJN64    2xJN39    2xJN36    2xJN34    2xJN19  
              1xKN19    1xKN18    1xKN08    1xKN07    1xKN06    1xKN05  
              1xKN04    1xJO84    1xJO74    1xJO73    1xJO64    1xJO63  
              1xJO46    1xJO22    1xJO21    1xJO02    1xJO00    1xJN67  
              1xJN57    1xJN54    1xJN47    1xJN45    1xJN44    1xJN38  
              1xJN27  

WWL map    :

ł                     JO46                          ł           
ł                               JO65                ł           
ł                     JO44      JO64 JO74 JO84      ł           
ł                JO33 JO43 JO53 JO63 JO73           ł           
ł JO02      JO22 JO32 JO42 JO52 JO62 JO72           ł           
ł           JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71           ł           
ł JO00 JO10 JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 ł           
ĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĹ
ł      JN19      JN39 JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł KN09 KN19
ł                JN38 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08 KN18
ł           JN27 JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 ł KN07      
ł                JN36                JN76 JN86      ł KN06      
ł                     JN45 JN55 JN65 JN75 JN85 JN95 ł KN05      
ł                JN34 JN44 JN54 JN64                ł KN04      
ł                               JN63                ł         
 

QSO v QRB
----------------
      < 100  25x
  100 - 199  100x
  200 - 299  59x
  300 - 399  62x
  400 - 499  79x
  500 - 599  32x
  600 - 699  32x
  700 - 799  5x
  800 - 899  2x
  900 - 999  1x
  

Hr. QSO   Point  Pr.  DX  Call               S  SV   V  JV   J  JZ   Z  SZ
-----------------------------------------------------------------------------------
14-15   48  12328  256  630 DK2OY      7   9   6   1   1  12   1  11
15-16   26   7640  293  660 OM3KHU    4   2   9   2   1   3   -   5
16-17   25   8036  321  691 OM3D        4   5   6   2   4   1   1   2
17-18   29  11095  382  797 OV3T        7   1   6   3   5   2   4   1
18-19   36  12574  349  655 F6HJO/P   10  2   1   1   1  10   3   8
19-20   23   8532  370  870 G4CDN       4   1   1   3   3   3   1   7
20-21   18   5415  300  583 SN1I           5   1   4   -   -   2   5   1
21-22   18   7515  417  779 YU1LA        1   2   6   2   -   2   2   3
22-23   24   9196  383  901 G8X            8   -   1   1   2   1   8   3
23-24   24   7635  318  663 ON4LDP      1   1   3   3   -   1  10   5
00-01   16   5440  340  649 IQ5NN         -    4   7   1   2   2   -   -
01-02   13   4397  338  523 9A1E           -    2   2   8   -   -   1   -
02-03    8   1985  248  642 9A4V            1   -    2    2   -   1   -   2
04-05    8   3720  465  633 9A8D            1   -   1   6   -   -   -   -
05-06    7   2736  390  735 F1AKK/P        -   2   1   -   -   1   2   1
06-07   12   4262  355  636 ON7RY/P       2   1   -   -   -   -   4   5
07-08    2    806  403  608 T77CX           -   1   -   -   1   -   -   -
08-09   10   2731  273  584 ON4PS         1   2   3   -   2   -   1   1
09-10    7   1823  260  424 OM5CM         1 -   1   5   -   -   -   1   -
10-11   16   5625  351  646 ON4KHG       2   2   2   -   4   1   -   1
12-13    5   1860  372  656 PA2DW          1   -   -   -   -   1   1   2
13-14   10   3555  355  701 SF7WT         2   1   -   -   3   -   1   3
------------------------------------------- ------------------------------
All 397  133k   335  901 G8X            61  42  66  35  30  43  55  65

TOP 10
--------------------------------
 1. G8X             JO00xx   901 km
 2. G4CDN        JO02xx   870 km
 3. YU7ACO      KN05xx   805 km
 4. OV3T           JO46xx   797 km
 5. YU1LA         KN04xx   779 km
 6. F6DWG/P    JN19xx   741 km
 7. F1AKK/P      JO10xx   735 km
 8. SF7WT         JO65xx   701 km
 9. UT5DV          KN18xx   699 km
10. OZ9FW        JO65xx   692 km

____________________________________________________________________


Celá naše parta přeje Vám všem krásný a pohodový zbytek roku. Bohatého Ježíška, veselého Silvestra a do Nového roku všechno dobré!

73+GL de OL3Y

___________________________________________

Na zajímavém a v mnohém směru poučném videu F6EI/P z JN15EQ je na konci 7 minuty slyšet jaký signál produkujeme na vzdálenost 884km.

https://www.youtube.com/watch?v=kslb9A1O7G8

______________________________________________________

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář