Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


UHF Iaru reg.I contest 2016 432 MHz

4. 10. 2016

Vyrazili jsme jako obvykle se Standou OK1AGE v pátek dopoledne.vsesmer-od-ok1dc.jpg Tentokrát se k nám přidal i Vašek OK1FDX. Cesta ubíhala bez komplikací a v družném hovoru. Těšili jsme se na dobrý oběd v Holýšově pod "Vánočním stromečkem" v podobě stožáru Pavla OK1MY. Jaké bylo naše překvapení - na stožáru zbyl jen dipól na 30 m, všechny ostatní antény byly dole. Nakoupili jsme "poživeň" a dotankovali žaludky. Na kopci už čekali Dušan OK1DC, Jarda OK1FFV a Pavel OK1FFW. Palo 1CRM se pro tentokrát omluvil. Počasí bylo neuvěřitelné! 17 stupňů a na sluníčku ještě víc. Stačilo triko z krátkým rukávem. Antény kluci už vynesli ze skladu a montáž byla tentokrát jednoduchá. Sundat 17 el.M2 na 2 m a místo ní tam dát 38el. M2/13WL+ LNA. Také 2x 22 el. K1FO je za chvíli na novém rotátoru na TA19tce. Tam nastal maličký problém s místem na LNA, a4-chlapove.jpgle nakonec se krabice vešla akorát yes. Dušan 1DC umístil za komín jeho všesměrovou RX anténu + LNA a máme skoro hotovo. Zbývá jen vytočit TA19 do pracovní polohy. Ovládání a předzesilovače fungují.  Zkoušíme "přijímačkovat", ale hrají jen lokální majáky. Později večer se Standovi 1AGE podařilo najít HB9HB z JN37OE - 481km. To byl jediný DXový signál na pásmu. Dostavil se první zádrhel - TA19 nejde vytočit na plnou délku. Poslední patro se vždy zaseklo a nezačalo se vysouvat. Vzhledem k tomu, že se už valem stmívalo, rozhodli jsme se nechat stožár na dvojích kotvách a řešit situaci ráno. Vzhledem k přítomnosti Vaška OK1FDX proběhla kvalitní předkontestová příprava. Domácí nadívaná sekaná, okurčičky, bio rajčátka z našeho skleníčku a jako zlatý hřeb začal Jarda 1FFV vařit "kyselicu". Minule byla jeho gulášovka skvělá, tak jsme se moc těšili na výsledek jeho snažení. Dopadla úžasně a v neděli, když se rozležela, neměla chybu! Ještě brzo z večera prokabelovali kluci TX cestu, ale vysílat se nám moc nechtělo. Pavel 1FFW se odjel domů vyspat. Do spacáku jsem lezl dost pozdě, příjemně naladěn na sobotu.

Sobota: Zase jsme si mohli dovolit luxus dlouhého spánkuwink. Po snídani zapínáme VN v PAčkách a jdeme srovnat stožár od Italského 4čete na 2 metr. Naposledy šel dolů moc rychle a trochu se prohnul. Kluci FFV+FFW využívají kamenný sloupek od oplocení a dílo se jim daří. Za pár minut je stožár rovný jako svíčka surprise. Při pokusu o "vysílačkování" zjišťujeme, že  jeden z konců v režimu TX nepracuje angry. Závada není na kopci opravitelná a tak pojedeme s jedním PA do M2 a do dvojčete budeme pouštět necelých, (původně budících), 30W z děliče. Nic lepšího vymyslet nejde. Uvidíme jak to dopadne. Neděláme si žádné velké ambice. TA19 se nám taky nepodařilo opravit a tak stožár znovu parkujeme jen ve 2/3 výšky. Venku svítí sluníčko, ale začalo dost foukat. Jardova horká a vymazlená kyselica přišla k chuti a zahřála yes. Konečně je všechno připraveno na závod.

Závod: První dvě hodinky jsem u rádia já OK1DQT. Začínáme někde na 432.280. Prvních 20 minut vypadá dobře. 20 QSO. Pak zavolal Ivan YU1LA z KN04 ( 779 km), výborný signál! Chvíli sice trvalo, než pobral naše NR, ale povedlo se. Volají stanice vzdálené maximálně do 200 km spíš míň. 1 QSO nad 300 km a I2PY z JN55 (498) byl dalším delším QSO. Celkem se povedlo 45 QSO, 7.4 k bodů z průměrem 164 km na QSO. Dušanova speciální RX anténa se v prvních hodinách závodu ukazovala velmi prospěšnou. Pokud se QSO nedokončilo poslechem na ní, tak aspoň "napovídala" o tom , že nás někdo volá. Všechno se pak většinou dotáčeno M2jkou na volantu. Bylo to rychlejší než dvojče K1FO na rotátoru. U dvojčete se zřetelně ukazovala absence většího výkonu, i když několikrát během závodu posloužila jako RX anténa protože na jinou anténu nebyl signál čitelný. Ale zpět k závodu. Druhá hodina pokračovala v podobném duchu té první. QSO kolem 200 km proložené sem tam nějakým delším. PA0EMO z JO23 (653 km), DL8QS a DL6AA z JO43 (514 + 517 km) patřili k těm nejdelším. Celkem 27 QSO a 5,5 k bodů. Standa OK1AGE nastoupil do další dvouhodinovky. Začal pěknou šňůrkou 4 HB9. Z nich HB9AOF z JN36 (621 km) byl nejdelší. Celkem se mu během jeho první půlku šichty povedlo 30 QSO 7,9k bodů a průměr se vyšplhal na 262 km/QSO. V té druhé polovině přišlo pár prvních S5 stanic s několik DL - vše kolem 400 km. Nejdelším QSO byl 9A2RD z JN65 (468 km). 21 QSO a 6,8 k bodů. Nastupuje Dušan OK1DC. Hned druhé QSO se daří ON4HCC z JO20 (589 km). Jinak se nekonají nějaké zvláštní spojení. Až na konci druhé hodinky zavolá YU7A z KN05 (671 km). Povedlo se 21/17 QSO se ffv-dqt-70-cm.jpgziskem 5,1/3,5 k bodů. Do svojí šichty přichází Jarda OK1FFV. Dva Italové I4CIV z JN63 (603 km) a IZ4JMU z JN54 (584 km) mu rozdělili jeho dvouhodinovku. Potom zavolal ještě I2FHW z JN44 (577 km). Celkem to dalo 13/9 QSO a 3,5/2,9 k bodů. V logu je 183 QSO. Nastupuji o půlnoci místního času a přírůstek QSO se pomalu snižuje. Snažím se něco nahnat na KST. IZ3NOC/6 z JN63 (649 km) a HA6W z KN08 (582 km) byli nejdelší. Celkem to dalo 11/7 QSO a 3,8/2,4 k bodů. Noc jsme nějak přetrpěli. Na Čerchově začalo pršet a podmínky odešly do podprůměru. Standa dolaďoval PA. Počet QSO klesl pod 5 za hodinu a jen 2 pojení byla přes 600 km. Pásmo se začalo probouzet poměrně pozdě. Až kolem 9 hodin (07Z). To jsem dělal 12 QSO a 3,8 k bodů s nejdelším QSO s IQ1KW z JN34 (677 km) + YU7C z JN95 (647 km). Po mě přišel zase Standa 1AGE a po pár minutách dostal do logu náš QDX závodu M1CRO/P z JO01 (856 km). Dál se mu povedlo pár QSO do JO31 a JO30 + PA5KM z JO11. Bylo vidět že podmínky se udělali směrem na severozápad. Tahle výborná hodinka byla korunována dalším Anglánem. G3M zase z JO01 (834 km). Celkově to dalo 21 QSO 8,9 k bodů s průměrem 432 km/QSO - Naše bodově nejlepší hodina! / Laskavý a pravidelný čtenář si jistě povšimne, že se poslední dobou  daří  Standovi udělat nějakého Angličana každý kontest. SUPER! / Ještě to Standovi "sype" další hodinu. 16 QSO 6,5 k bodů a průměr 410 km. Raní "greenline" na 70 cm končí a my ždímáme z pásma co nám výkon a anténa stačí. Dušan 1DC dělá 6/14 QSO a 1,7/5,3 k bodů. K tomu výsledku přispělo ve druhé hodině spojení s UR7DWW - KN18 (705 km), které vyšlo asi až na 3 nebo 4 pokus. Následně jsem na KST honil SP8WJW z KO09. Ten se sice neozval, ale tím směrem otočená anténa vyvolala šňůrku SP2 stanic. SP2DDV JO83 (547), SP2MKO JO93  (556) a SP2WPY JO94 (686 km). poslední dvě hodiny závodu jsme se střídali u vesla podle chuti (nebo spíš nechuti) a stavu hlasivek. Závod jsme stopli půl hodiny před koncem.

Neděle: Po dlouhé době balíme antény v dešti, ještě že jsou jen tři. Za hodinku a půl vyrážíme se Standou a Vaškem zpátky ku Praze. Před osmou jsme v Roztokách, přendáváme batožinu do mého auta, Vašek na "kulaťáku" v Dejvicích vyskakuje na metro a já jsem po deváté v Újezdě.

Takhle to zase celé dopadlo:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Značka     : OL3Y
Contest    : UHF 2016 OL3Y
Datum      : 2016/10/01
QTH        : ČERCHOV
WW Lokátor : JN69JJ
Nadm. výška: 1042 m
Pásmo      : 432 MHz
Kategorie  : multi
LOG        : Atalanta Locator ver. 12.29
------------
Platná QSO :   312

Součet bodů:    89. 658


ODX :       M1CRO/P v JO01xx  -  856 km

Počet DXCC : 16
DXCC :154xDL( 37107)     72xOK( 12439)   16xOM(  6302)      
              9xHB(  4110)        9xI (  5324)        9xOE(  1790)      
              9xS5(  3684)        9xSP(  4170)        6x9A(  3280)      
              6xHG(  2950)        5xPA(  2915)        3xYU(  2097)      
              2xG (  1690)        1xON(   589)        1xSM(   668)      
              1xUR(   705)      

Počet WWL  : 62
WWL: 27xJN58   22xJO50   19xJN69   18xJN79   16xJO60   15xJN68  
          12xJO31   11xJO70   10xJN89    9xJO61    8xJN88    8xJN49  
           8xJN48    7xJO71    7xJO40    7xJN99    7xJN59    6xJO80  
           6xJO30    6xJN37    5xJN97    4xJO51    4xJN95    4xJN87  
           4xJN77    4xJN76    4xJN47    3xJO62    3xJO32    3xJN98  
           3xJN86    3xJN75    3xJN54    2xJO90    2xJO43    2xJO41  
           2xJO21    2xJO01    2xJN63    2xJN36    1xKN18    1xKN08  
           1xKN05    1xKN04    1xJO94    1xJO93    1xJO83    1xJO73  
            1xJO65    1xJO53    1xJO42    1xJO23    1xJO20    1xJO11  
            1xJN85    1xJN78    1xJN65    1xJN57    1xJN55    1xJN45  
              1xJN44    1xJN34  

WWL map    :

ł                               JO65                ł           
ł                                              JO94 ł           
ł           JO23      JO43 JO53      JO73 JO83 JO93 ł           
ł                JO32 JO42      JO62                ł           
ł JO01 JO11 JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71           ł           
ł           JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 ł           
ĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ł                     JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł           
ł                     JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08 KN18
ł                JN37 JN47 JN57      JN77 JN87 JN97 ł           
ł                JN36                JN76 JN86      ł           
ł                     JN45 JN55 JN65 JN75 JN85 JN95 ł KN05      
ł                JN34 JN44 JN54                     ł KN04      

ł                               JN63                ł           

EDI visualisér (mapa QSO) najdete TADY

QSO v QRB
----------------
      < 100  31x
  100 - 199  101x
  200 - 299  47x
  300 - 399  51x
  400 - 499  44x
  500 - 599  21x
  600 - 699  13x
  700 - 799  2x
  800 - 899  2x
 
----------------
        ALL  312

HOUR QSO   Body  Pr.  DX  CALL          S  SV   V  JV   J  JZ   Z  SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15   45   7413  164  779 YU1LA           1   9   4    2   7  12   2   8
15-16   27   5556  205  653 PA0EMO        2   3   2    2   2   2   2  12
16-17   30   7867  262  621 HB9AOF         3   4   4    -    3   9   3   4
17-18   21   6815  324  468 9A2RD           -    1  12   1    2   2    -   3
18-19   21   5175  246  589 ON4HCC        3   5   5    1    1    1   3   2
19-20   17   3458  203  671 YU7A             1   6    2    3   1    1   2   1
20-21   13   3536  272  603 I4CIV              -    2    6    -   1    2   -   2
21-22    9   2944  327  584 IZ4JMU           2    1   2    1    1    2   -    -
22-23   11   3877  352  649 IZ3NOC/6       -     2    -    1    3    -   2   3
23-24    7   2486  355  582 HA6W             1    -     2    2    -    1   1   -
00-01    5   2120  424  547 HG6Z              2   -      1    1    1    -    -   -

01-02    0        0            0                                                                  
02-03    5   2184  436  633 9A8D               -    -      1    3   -     -   1    -
03-04    2    928  464  480 DL1KDA            -    -     -     -     -     1  1   -
04-05    3   1362  454  507 DL3EBJ           -    -     1     -     -    1   -   1
05-06    7   2034  290  485 SN9D             1     1    3      1    -    -   1   -
06-07    7   1757  251  668 SK7MW          2     2    -      -     -    2   -   1
07-08   12   3893  324  677 IQ1KW           2     3   1      2     -   2   -   2
08-09   21   8886  423  856 M1CRO/P       -    1    1      -      -   2   8   9
09-10   16   6560  410  611 9A2SB            1    -     1     7      2   2   -   3
10-11    6   1793  298  506 DF6WE           1    1     1      -      1   -   -   2
11-12   14   5337  381  705 UR7DWW       3   4     3      2      -   2   -   -
12-13    9   2534  281  451 DF3TE             1   1     1      -      -   1   3   2
13-14    4   1305  326  478 DL0LN              -    -      -      -     -    -    -   4
---------------------------------------------------------------------------------------------
ALL 312  89658    288  856 M1CRO/P       26   46  53  29   25  45  29  59

 

TOP 10
----------------------------------------------
 1. M1CRO/P       JO01xx   856 km
 2. G3M               JO01xx   834 km
 3. YU1LA            KN04xx   779 km
 4. UR7DWW       KN18xx   705 km
 5. SP2WPY       JO94xx   686 km
 6. IQ1KW           JN34xx   677 km
 7. PA5KM          JO11xx   674 km
 8. YU7A             KN05xx   671 km
 9. SK7MW         JO65xx   668 km
10. PA0EMO      JO23xx   653 km

__________________________________________________________________

Závěr: Při UHF kontestu si nikdy neděláme velké ambice. Loni jsme při ztrátě deníku během závodu zvolili variantu 6 hodin pod značkou OK1KHI a obsadili 8. místo. (V evropském hodnocení by to bylo 2. místo v 6 hodinové kategorii). V roce 2014 to bylo 6 místo v celkovém pořadí. Letos s jedním PA jsme zvědavi, jestli se udržíme v první desítce. Prožili jsme zase krásný víkend. Dobrá parta, krásné počasí v pátek a sobotu a pár hezkých QSO v logu. Skvělé.

Děkujme všem za spojení a bodíky a těšíme se na to, až za pár dní zkřížíme klíče v A1 kontestu.

73 + GL de OL3Y

     team

_________________________________________________________________

Děkuji za fotky Vaškovi OK1FDX, Dušanovi OK1DC a Jirkovi OK1DQT.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář