1. Subregional 2019 OL3Y
Story OL3Y
S blížícím se datem I.SUB jsem obeslal email všem, kteří se závodů na Čerchově účastní. Postupem času se zdálo, že nás opět jako před rokem bude do mariáše a že závod odjedu sám. Postupně se omluvil Jirka OK1DQT, Standa OK1AGE, Dušan OK1DC byl nejistý. Ve středu před závodem jsme s Pavlem OK1FFW vyjeli na kopec obhlídnout terén. S podivem byla cesta až nahoru krásně uklizená, na to, kolik napadlo sněhu. Bylo potřeba uklidit velkou závěj, abychom se dostali k anténám, což se nám asi po 2 hodinách povedlo. Ve čtvrtek se ozval Dušan, že na závod pojede a tak jsme se rozhodli, že závod odjedeme na OL3Y ve čtyřech lidech, OK1CRM, OK1FFW, OK1FFV a OK1DC.
Výjezd byl naplánován na pátek 1.3.2019 ve 1200. Kromě nás čtyř nám se stavěním pomohl i Jindra OK1KM a Jarka Šurin. Postupně jsme postavili systémy 2x16, 4x16, 4x4 DK7ZB a 16el M2. Pospíchali jsme, protože předpověď na páteční odpoledne, potažmo na celý víkend nebyla růžová. Sotva jsme vše dostavěli a přestěhovali se do budovy, začalo intenzívně a vydatně pršet, což trvalo až do nedělního dopoledně, K tomu se později přidala mlha a silný nárazový vítr, který v nárazech dosahoval až 90 km/hod. Ze soboty na neděli se přidala i námraza. Měli jsme obavu, že vše na svém místě nevydrží a něco spadne. Nakonec to odnesla jen utržená jedna skoba na napínacím laně ke stožáru TA-19. Naštěstí spodní a při kotvení na střechu. Výměna byla provedena dá se říct hned, jak jsme to zjistili.
Na kopci jsme z pátku na sobotu zůstali jenom já 1CRM a Jarda 1FFV a pustili se do přípravy vysílacího pracoviště. Ve 23:00 jsme měli hotovo. Kontrola majáků ale nasvědčovala tomu, že to s podmínkami nebude dobré. V sobotu před polednem dorazili Pavel 1FFV a Dušan 1DC. Naplánovali jsme, jak budeme vysílat a čekali na začátek závodu. Půl hodiny před závodem jsem udělal pár spojení včetně kontroly signálu od protistanic, vše bylo v pořádku. Závod jsem rozbíhal já 1CRM společně s Jardou 1FFV, po dvou hodinách nás vystřídali Pavel 1FFW a Dušan 1DC. Takhle jsme vysílali až do konce závodu s tím, že noční směnu jsme si prodloužili na 4 hodiny. První 2 hodiny přinesli 116 QSO s počtem bodů 26 tis. a ODX IK5YJY z JN53PG 691 km, druhé 2 hodiny 83 QSO, 24 tis. Bodů a ODX ON4KHG JO10XO 646 km. Postupně se počty spojení po 2 hodinách snižovali, zato nás potěšilo, že se začínal zvyšovat průměr na 1 QSO. Nejméně spojení se udělalo mezi 02:00 a 06:00 UTC, celkem 15 QSO, ale povedlo se QSO s G3M JO01QD 834 km. Pak se opět počet spojení začal zvyšovat. Někdy kolem 10:00 hod. v neděli dopoledne přestalo pršet, vítr se zmírnil a protrhali se mraky na polojasno. V poslední dvouhodinovce se povedl vlastně náš ODX v závodě F1NZC JN15MR 837 km. V 15:00 hod končí závod, přijeli naši pomocníci a během 1hod a 30min máme vše demontované a uklizené. Vše proběhlo už za příjemného počasí.
Co dodat k prvnímu závodu letošního roku. Celkem 625 QSO, 194 tis. bodů a 312 km/hod. s celkovým součtem výkonu 2500W. Silný vítr, vydatný déšť a námraza určitě ovlivnili podmínky závodu na Čerchově. Konečný výsledek by byl určitě lepší. Už dlouho jsme neměli tak malý průměr na 1 QSO (312 km). Nás ale potěšilo, že jsme se opět po 4 měsících viděli, jíst a pít bylo co, teplo se průběžně udržovalo v kamnech, přežili jsme to ve zdravý a to je to, proč to děláme. Chtěl bych jménem OL3Y poděkovat všem, kteří s námi udělali QSO během závodu a těšíme se na další v příštím závodě.
Za team OL3Y
Palo OK1CRM
Značka : OL3Y
Contest : I.Subregional 2019
Datum : 2019/03/02-03
QTH : Čerchov
WW Lokator : JN69JJ
Nadm. výška: 1042 m
Pásmo : 144 MHz
Kategorie : multi
LOG : Atalanta Locator ver. 12.29
Počet QSO : 625
------------
Platná QSO : 625
Součet bodů: 194 870
ODX : F1NZC v JN15MR dal 837 km
Počet DXCC : 17
DXCC: 343xDL( 96883) 128xOK( 25242) 33xI ( 17195)
25xOM( 11249) 19xSP( 8665) 17xOE( 3214)
13x9A( 7292) 9xHB( 3991) 9xHG( 4712)
8xF ( 4484) 6xPA( 3342) 6xS5( 2475)
4xON( 2491) 2xYU( 1454) 1xE7( 679)
1xG ( 834) 1xSM( 668)
Počet WWL : 81
WWL : 40xJN58 32xJN68 29xJO70 28xJN69 26xJO42 25xJO50
24xJO60 24xJN89 21xJN79 19xJN59 16xJN49 15xJO61
15xJO52 14xJO51 14xJO31 14xJO30 13xJO71 13xJN88
13xJN48 12xJO41 12xJN99 12xJN98 10xJO62 10xJO43
10xJO40 8xJO53 8xJN54 7xJO32 7xJN85 7xJN78
6xJO90 6xJO80 6xJN55 6xJN47 6xJN45 6xJN37
5xKN09 5xJO63 5xJN95 5xJN65 5xJN57 4xJN39
3xKN08 3xJO54 3xJN97 3xJN86 3xJN77 3xJN76
3xJN75 3xJN63 2xJO73 2xJO33 2xJO20 2xJO10
2xJN56 2xJN36 2xJN28 1xKO00 1xKN18 1xKN07
1xKN06 1xKN05 1xJO91 1xJO84 1xJO82 1xJO72
1xJO65 1xJO64 1xJO44 1xJO22 1xJO21 1xJO01
1xJN94 1xJN87 1xJN67 1xJN66 1xJN64 1xJN53
1xJN44 1xJN19 1xJN15
WWL map :
ł JO65 ł
ł JO44 JO54 JO64 JO84 ł
ł JO33 JO43 JO53 JO63 JO73 ł
ł JO22 JO32 JO42 JO52 JO62 JO72 JO82 ł
ł JO01 JO21 JO31 JO41 JO51 JO61 JO71 JO91 ł
ł JO10 JO20 JO30 JO40 JO50 JO60 JO70 JO80 JO90 ł KO00
ĹÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĹÄÄÄÄÄ
ł JN19 JN39 JN49 JN59 <QTH>JN79 JN89 JN99 ł KN09
ł JN28 JN48 JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 ł KN08 KN18
ł JN37 JN47 JN57 JN67 JN77 JN87 JN97 ł KN07
ł JN36 JN56 JN66 JN76 JN86 ł KN06
ł JN15 JN45 JN55 JN65 JN75 JN85 JN95 ł KN05
ł JN44 JN54 JN64 JN94 ł
ł JN53 JN63 ł
QSO v QRB
----------------
< 100 52x
100 - 199 154x
200 - 299 108x
300 - 399 102x
400 - 499 120x
500 - 599 56x
600 - 699 29x
700 - 799 1x
800 - 899 3x
900 - 999 0x
> 999 0x
----------------
ALL 625
HR QSO Body Pr. DX CALL S SV V JV J JZ Z SZ
-------------------------------------------------------------------------
14-15 62 11922 192 583 SN1I 13 19 5 1 3 16 2 3
15-16 54 14165 262 691 IK5YJY 8 10 6 1 7 7 8 7
16-17 45 13490 299 646 ON4KHG 3 3 12 - 6 5 9 7
17-18 38 10904 286 619 DG8LG 5 5 5 1 4 4 3 11
18-19 35 11406 325 594 IU4CHE 6 4 5 4 1 5 3 7
19-20 31 9865 318 603 I4CIV 1 3 4 4 7 2 2 8
20-21 38 12491 328 668 IQ8BI 4 4 - 2 3 6 5 14
21-22 32 11263 351 663 ON4LDP - 3 11 1 1 1 3 12
22-23 20 7884 394 678 9A0V 4 2 2 2 3 - 4 3
23-24 21 6058 288 558 I4RHP - 1 4 2 3 1 5 5
00-01 22 7014 318 649 IQ5NN 2 3 5 - 2 2 5 3
01-02 13 4941 380 697 OM3KDX 2 2 6 3 - - - -
02-03 3 877 292 421 S50L - - - - 1 2 - -
03-04 3 774 258 491 DF0MU 1 1 - - - - - 1
04-05 3 1247 415 660 HA0IL - - 1 2 - - - -
05-06 6 2400 400 834 G3M - 2 3 - - - 1 -
06-07 15 6930 462 807 YU7ACO - 1 1 5 - - 5 3
07-08 21 7393 352 684 HA8AR 2 2 6 2 1 1 1 6
08-09 23 7465 324 556 DF0WZ 1 4 4 2 1 - 3 8
09-10 28 8595 306 572 DL0GEO 7 5 2 1 1 2 - 10
10-11 36 13003 361 602 IK5AMB 3 - 2 2 3 13 6 7
11-12 33 10951 331 609 SQ9JYK 1 2 14 2 2 6 2 4
12-13 24 9126 380 837 F1NZC 2 - 3 - 2 3 6 8
13-14 19 4706 247 607 DL8EKI - 3 3 1 2 1 2 7
-------------------------------------------------------------------------
ALL 625 194870 312 837 F1NZC 65 79 104 38 53 77 75 134
TOP 10
--------------------------------
1. F1NZC JN15MR 837 km
2. G3M JO01QD 834 km
3. YU7ACO KN05RD 807 km
4. F5FL JN19BT 770 km
5. OM3KDX KN18DQ 697 km
6. IK5YJY JN53PG 691 km
7. HA8AR KN06MQ 684 km
8. E72U JN94JU 679 km
9. 9A0V JN95PE 678 km
10. IQ8BI JN63NJ 668 km